Afsætning modeller er med til at gøre en situation eller handlingsplan mere overskuelig.
Her finder du en oversigt over alle de afsætning modeller der bliver brugt på HHX.
PLC kurven: PLC kurven bruges til at analysere et produkts livscyklus samt finde ud af hvilke kundegrupper der er relevante for produktets nuværende status.
SWOT model: En SWOT model bruges til at analysere og identificere virksomhedens stærke og svage sider samt muligheder og trusler.
De 4 P’er: De 4 Per bruges når virksomheden skal analysere hvordan den med sin markedsføring kan komme ud til målgruppen.
De 7 P’er: De 7 Per bruges når servicevirksomheden skal fastlægge sit marketingsmix i forbindelse med et serviceprodukt.
SOR modellen: SOR modellen bruges når man skal analysere købsadfærden for en gruppe mennesker eller et menneske.
SMIK modellen: SMIK modellen anvendes når man skal udvikle en markedsføringsstrategi for et serviceprodukt.
Dine noter kan hjælpe mange!
Har du nogle gode noter liggende, som du gerne vil dele med dine medstuderende?
[contact-form-7 id="1345" title="Upload noter"]