• Skip to main content
  • Skip to footer

HHXnoter.dk

Det største og bedste udvalg af gratis HHX noter

Markedsføringsbegrebet

Koncept: retningslinjer for virksomhedens drift og markedsføring (kan også være køreplan for virksomhedens drift)

De forskellige koncepter:
– Produktionskonceptet
– Varer der kan købes i mange forretninger og til lave priser – en effektiv produktion er her nødvendig, relevant for virksomheder der producere standardiserede varer.
– Salgskonceptet
– Skabe overskud, gennem stort salg, markedsføringen tager udgangspunkt i allerede producerede varer. Derfor er en aggressiv reklames indsats nødvendigt.
– Mærkevarebegrebet: En varer, der udbydes i ensartede kvalitet, ensartet emballage, under ensartede navn – og som kan købes i alle branchens butikker(behøves ikke være dyrt bare det er unikt).
– Privat labels/handelsmærker(mange detailkæder tilbyder kunderne ”egne” mærker)
– Markedsføringskonceptet
– Fokuserer på at skabe fortjeneste ved at tilgodese kundens ønsker og behov. Produktudviklingen tager derfor udgangspunkt i disse.

Tre elementer:
– Kundeorientering: virksomhedens aktiviteter fokuseres på at skabe kundetilfredshed
– Koordinerede aktiviteter: alle afdelinger/medarbejdere er indstillet på at skabe kundetilfredshed
– Målopfyldning: alle er overbevidste om at virksomhedens mål kan realiseres gennem kundetilfredshed.
Alle i virksomheden er dermed med til at sælge virksomhedens produkter
– Det samfundsmæssige koncept
– Markedsføring som tager udgangspunkt i forbrugerens aktuelle ønsker, men også må tage hensyn til forbrugernes og samfundets langsigtede interesser.
– Tage hensyn til sociale og miljømæssige forhold
– En til en markedsføring
– Man skræddersyr til den enkelte forbruger(customer relationship management, CRM)

Dine noter kan hjælpe mange!

Har du nogle gode noter liggende, som du gerne vil dele med dine medstuderende?

    Vælg fil (word eller pdf)

    Share this:

    • Facebook
    • Twitter
    • Email
    • Print

    Footer

    Fag

    • Afsætning
    • Dansk
    • Engelsk
    • Innovation
    • International Økonomi (IØ)
    • Markedskommunikation
    • Matematik
    • Samfundsfag
    • Samtidshistorie
    • Spansk
    • Virksomhedsøkonomi (VØ)
    • Studieartikler
    Hjælp dine medstuderende! (1)

      Vælg noter (word eller pdf filer)

      Copyright © 2018 HHXnoter.dk. All rights reserved

      sponsored
      Vi bruger cookies for at forbedre din brugeroplevelse. Ved fortsat brug accepterer du dette. Accepter Reject Læs mere
      Læs mere

      Privacy Overview

      This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
      Necessary
      Altid aktiveret
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
      Non-necessary
      Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
      GEM & ACCEPTÈR