Mål er et præcist og målbart udtryk for hvad virksomheden ønsker at opnå = ønsket fremtidig tilstand.
Operationelle mål:
Operationelle mål er præcise, realistiske, tidsbestemt og målbart.
• Præcist
• Realistisk
• Tidsbestemt
• Målbart
Kvantitative mål:
Kvantitative mål vedrører de forhold, der kan sættes tal på, og hvor det er muligt konkret at fastslå, om målet er nået.
Omsætning, afsætning, antal medarbejdere osv. altså ting man kan tælle.
Kvalitative mål:
Kvalitativ mål vedrører de forhold, der ikke kan sættes tal på. Fx. vi vil være de bedste.
Hoved- og delmål
Hovedmål: Et hovedmål er et overordnetmål
Delmål: Delmål er en opsplitning af hovedmål.
Vision:
Er virksomhedens ledestjerne og udtrykker, hvad virksomheden vil opnå på lang sigt.
En forestilling af hvordan virksomheden vil se ud i fremtiden.
Hvad man vil opnå på lang sigt.
Dine noter kan hjælpe mange!
Har du nogle gode noter liggende, som du gerne vil dele med dine medstuderende?
[contact-form-7 id="1345" title="Upload noter"]