1. Find en form for problem (Som du vil finde løsningen på)
2. Målgruppe (Fx ældre eller børn)
3. Husk ingen kritik og fordomme (Åbn dit sind)
4. Divergent tænkning er basis for denne tilgang (At tænke kreativt, afvigende og utraditio-nelt. Modsat konvergent, som er systematisk, målrettet og at nærme sig)
5. Engagement og involvering er en forudsætning for, at projektet kan lykkedes
6. Don’t be afraid! (Just do it)
7. Brainstorm/mindmapping (alle forslag skrives ned på et papir, 10-15 min.)
8. Prøv at finde negative ting omkring andre produkter (For at du kan videreudvikle dem til det bedre og kalde det for dit nye produkt)
9. Eller brug ”cirkelskrivning”, hvor man skriver sin egen idé ned og sender den videre til mak-keren i en gruppe og byg videre på makkerens indtil din egen ender hos dig igen.
10. En samtale om et specifikt emne kan udvikle nye idéer
11. Prøv at få vækket folks latente behov med produktet (Det hvilende behov)
12. Det vigtigste er ikke selve idéen, men at have et ordentligt og godt gennemarbejdet pro-dukt, som er realistisk, sælgende og sælgende.
13. Efter at idéen er fundet, ville det være en god idé at udføre en kvalitativ undersøgelse. Hvorefter at det vil føre til endnu en undersøgelse, altså en kvantitativ undersøgelse med hypotese spørgsmål (Spørgsmål man kun kan svare ja eller nej til).
Dine noter kan hjælpe mange!
Har du nogle gode noter liggende, som du gerne vil dele med dine medstuderende?
[contact-form-7 id="1345" title="Upload noter"]